vbox, ubuntu, CP2102 | FT2232

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Pátek Září 29 10:48:07 CEST 2017

Moje doporučení je BLACK MAGIC PROBE, funguje na ARM Cortex, údajně
mnoha výrobců (Atmel, NXP, TI, ST), sám mám vyzkoušeno pouze STM32.

Je to alternativní software do Stlink debugerů, nebo taky vlastní hw od
black sphere technologies.

Používám obojí, do stm vývojového kitu mám napálený ten alternativní
soft, ale pro ladění v aplikaci jsem si koupil ten i ten hw.
Alternativní soft umí pouze SWD, HW umí i JTAG a má převodník napěťových
úrovní, který by měl fugovat tuším už někde od 1V až do 5V.

Vy jste neuvedl pro jaký MCU, já používám AC6 System Workbench
http://www.openstm32.org plugin pro Eclipse.

Prostředí je předkonfigurováno pro Stlink a openocd, ale dá se nastavit
tak aby chodilo s BMP.

V neposlední řadě používám STMCubeMX, pro vygenerování projektu a setup
hardwaru a pak HAL knihovny.
Za to bych se asi měl stydět, ale nestydím, až tehdy jsem byl schopen
opustit AVR a přitom zůstat produktivní. Předtím jsem otevřel datasheet
STM30xxx a když se mi hw nepodařilo nastavit ani za dva dny, tak jsem se
na to vybodnul a udělal totéž na AVR za půl hodiny.

Všechno uvedené používám na linuxu, bez wine, bez windows ve virtuálu.

Stejně tak všechno z toho ale funguje ve win.

SW je zdarma a legálně , ten bmp hw byl včetně cla nakonec docela drahý
(byl to crowdfunding z USA a celníci neuznali nápis GIFT na balíčku a
stanovili sazbu podle tabulky která je pěkne osolená). Dnes již to ale
prodávají i z evropy německým eshopem.

S pozdravem

Jakub Ladman