HW pro "vzdusne souboje"

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 26 08:53:27 CEST 2017

Ak si dobre pamatam, tak FPV sa vzdy lieta v tandeme.
Jeden lieta s okuliarmi, druhy vizualne v zalohe s tandemovym ovladacom.
V pripade ze stratite obraz alebo orientaciu, oslepeny z okuliarov
ktore ked date dole a nez sa zorientujete lietadlo bude v haji.
Vtedy prebera riadenie tandem. Ale dnes to uz tolko nestoji
ako kedysi tak pripadna strata nebude az tak bolestiva :)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Monday, September 25, 2017 5:57 PM
To: HW-news
Subject: HW pro "vzdusne souboje"

Zdravim,

koupili jsem pro sebe a pro dceru stejna letadla, obe osazuju FPV a planujeme litat spolu. A protoze to urcite bude svadet k ptakovinam a letecke nekazni, napadlo mne, jak si letani osvezit "rizene".

Prvni variana byl klasicky aircombat - za letadlo stuhu z krepaku, navzajem si je krajet vrtulema, na zemi vyhodnotit, komu zbylo vic. Ma to hacek, u samokridel jsou tlacne motory, takze neni uplne jednoduche stuhu ani upevnit, ani ustrihnout.

Tak mne napadlo, jestli by nesla nejaka elektronicka varianta - do cumaku nejaky ukazovatkovy laser (vyhoda je, ze muze byt rimo pod letovo kamerou ktera tak bude velmi usnadnovat mireni), na letadle par cidel, vyhodnocovat osviceni.

Ale kudy do toho, resp. cim detekovat osviceni? Jde samozrejme o rozmery a vahu, takze mne napadlo, jestli neexistuje neco, jako jsou moduly pro IR dalkove ovladani - pripadne, jestli by ten modul (co ja vim, treba neco jako
https://www.sparkfun.com/products/10266) nebyl pro ten cerveny laser pouzitelny na tech dejme tomu cca 10 metru. Kdyby se naslo neco teto velikosti, dostupnosti a ceny, nebyl by problem kazde letadlo "oblozit" - senzory shora, ctyri zespoda, na palube mcu, ktere bude cist "zasahy", vyhodnoceni vyblikanim jednou LEDkou.

Mechanicke systemy (airsoft, paintball) jednak neuvezeme, druhak vedou k "nesimulovanemu" poskozeni a soucasne i pripadnemu ohrozeni spratelenych pozemnich jednotek :)

Netusite, jak moc je takovahle ptakovina realna a realizovatelna? Nenapadne vas lepsi reseni?

Diky za kazdou dobrou myslenku v pancerovem vozidle (think-tank).

Pavel Kutina