Emergency BIOS flash pro Acer Aspire E15-575G

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Září 19 19:47:57 CEST 2017

Zdravím,
  hráli jsme si s tím asi hodinu. Sám jsem to zkoušel tak půl hodiny a další
to ještě zkoušela dcera.
  Ano, bylo to Esc + Fn + Pwr (tlačítko Start nevím zda existuje, ale já to
vždy pochopil jako power - zapínací tlačítko). Nic s nápisem Start tam
nebylo. Teď dcera přišla s tím, zda se tím Start nemyslí to tlačítko se
symbolem windows - prý ho tak někdy uživatelé windows nazývají. Tak jsme to
ještě vyzkoušeli, ale toto tlačítko to není, nedělá to s ním (když je použito
místo PWR) nic.
  Zjistili jsme, že klíčové je, aby v momentě stiskávání Pwr bylo stisklé
Fn + Esc a již připojený adaptér. Jinak PWR nereaguje.
  Po stisku a držení PWR + Esc + Fn se rozsvítí kontrolka PWR. Tato trvale
svítí.
  Jakmile se pustí jakékoliv z těchto tlačítek, kontrolka začne pomalu
blikat (tak 500ms on / 500 ms off).
  Pokud se tato trojice opět stiskne, kontrolka se zastaví ve stavu, v jakém
byla zachycena - svítila-li, zůstane trvale svítit, nesvítila-li,
nerozsvítí se. Tento stav trvá, dokud se opět neuvolní alespoň jedno z těch
tlačítek. Poté pokračuje v blikání stejným rytmem.
  Zkoušeli jsme vyčkat před uvolněním tlačítka i docela dlouhou dobu, tak
do 30 sekund - v tom stavu trvalého svícení to dále nic nedělá. Také jsme
zkoušeli jako první uvolnit různá tlačítka a chovalo se to vždy stejně.
  I po vyndání adaptéru zůstane pak PWR stále blikat (nemáme vyndanou baterku,
protože to nechci rozebírat). Některé popisy tvrdí, že u těchto notebooků bez
vyndavací baterky to není pro recovery flash třeba.
  Pokud vás zajímá, jak jsme to vždy inicalizovali pro další experiment,
tak tedy "sponkovým resetem" - ve dnu je malinká dírka na sponku. Po stisknutí
tlačítka ještě tak 2x blikne a pak toho nechá.
  Zdraví Pavel