Emergency BIOS flash pro Acer Aspire E15-575G

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Září 19 05:15:54 CEST 2017

Dobrý den Pavle,
hodně mi to připomíná situaci, kdy jsem před lety koupil v bazaru notes
HP Pavilion se kterým si ani zkušení bazáristi nevěděli rady.
Po zapnutí najela černá obrazovka a tuším blikal v levém horním rohu
kurzor.
Do Biosu se nešlo dostat, nainstalovat OS samozřejmě také ne. Reset,
baterie, nic nepomáhalo a i jiné finty...
Tři dny jsem hledal na netu než jsem našel řešení.
Teď to jenom stručně popíšu, (za chvíli tu mám taxi a jedu na práci a
vracím se až zítra).
Úplné řešení budu muset někde dohledat :-)
Řešení spočívalo v tom, stáhnout Bios ve dvou souborech, ty se museli
přejmenovat a nahrát buďto na flešku nebo na CDROM.
V notesu se musela nejdříve vyndat baterie Biosu. Vrátit a pak vyndat
velká baterie, nechat vyndanou,
Při spuštění notesu trojhmat, nevím už jaký ale snad to najdu, a ono si
to načetlo ta data, asi tři minuty to bliká jak Enterpise při přistání a
po konci blikání je doporučeno nechat notes ještě cca 5 minut v klidu.
Vrátíš baterii a zapneš funkční notes.
Ten můj šlape dodnes. V servisu HP po mne chtěli 9500 za novou desku s
tím, že se s tím nedá nic dělat.
Nestálo mne to ani korunu a paní co ho přede mnou chtěla za ty 4000
koupit jsem jí ty prachy asi ušetřil.
Možná měla doma šikovného ajťáka, ale tohle byl opravdu oříšek, který
mne bavil.
Podle toho co bylo v notesu za data, tak to bylo asi také po letu.
Jindra Polívka