Nevzlinave hroty k pajecce

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Říjen 24 19:25:56 CEST 2017


Trochu jsme odbočili z cesty, která by vedla k poznání "čím to je". Jasně - 
cenou páječky určitě, protože ti hodně drazí to budou mít vychytané (asi 
jako mercedes).

Doma mám páječky s tyčkou mědi postaru i s kouskem mědi v hrotu a keramickým 
válečkem vedeným uvnitř až k hrotu, ale všechny mají společnou vlastnost - 
cín vylézá nahoru.

Chtěl bych se dobrat spíše toho, čím (chemicky, mechanicky) ovlivnit hrot, 
aby cín po něm nevzlínal. Možná jde o úhel, kdy se cínu nechce vzlínat.

Je pravda, že u některých páječek je tento efekt vzlínání do výšky menší, u 
jiných extrémní, ale dělají to všechny hroty různých tvarů a výkonů. Když 
zašmátrám v paměti, tak mám pocit, že čím novější vergl, tím víc vzlíná.

Ten hrot v práci je obyčejný V s převlečnou maticí u hrotu. Doma mám 
převlečné matice až u ručky (u dutých hrotů).

Oné páječce v práci trvá asi 3-4 minuty, než se dostane na provozní teplotu, 
doma mojí nejpomalejší to trvá lehce přes minutu, nejrychlejší asi 20 
vteřin.

Páječky u mně doma mají regulaci teploty, tedy se nepřehřejí ani po několika 
hodinách, páječka v práci sice má nastavování teploty, ale pozorovatelně 
její teplota mírně roste s časem, nikdy však tak, abych musel nastavenou 
teplotu snižovat.



----- Původní zpráva ----- 
Od: "Stano" <stano.hw na gmail.com>

> Ten rozdiel medzi pajkami typu "Aoyue" a morernymi s ativnymi hrotmi 
> naozaj je. Ale to si treba vyskusat.

>> Nevím co na to odpovědět, zkuste si pájet s Aoyue vs. Hakko, JBC, 
>> ERSA...možná ten rozdíl bude znát, pokud držíte pájku celý den v ruce a 
>> máte to jako pracovní stroj na peníze.
>> Chápu, že jako nástroj pro amatérské pájení je zbytečný, ale psal jsem 
>> pouze svůj názor.
>>
>> Základní dotaz zněl ohledně hrotu, tím odpovídám, že dle mého názoru u 
>> kvalitních stanic je to právě jedna z vlastností, že to mají asi dobře 
>> vyřešené, stejně jako Mercedes má standardně navigaci a tempomat...o čemž 
>> Trabant nevěděl co to je a měl jeden budík a samospád benzínu rovnou do 
>> motoru.
>>



Další informace o konferenci Hw-list