Re: Rozdíl mezi uint8_t a uint8

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Říjen 19 09:45:55 CEST 2017

No, asi někomu přišlo jako dobrý nápad definovat si vlastní typ místo toho, co je v C (minimálně od od roku 1999). Je to
přeci o dvě písmenka kratší.

Nemám tušení, proč to dělají. Dal bych si pozor na to, že ten typ musí být někde definován (v nějakém hlavičkovým
souboru). To že to je nabízeno v kontextové nápovědě, je věc druhá, to závisí na tom, z čeho je ta kontextová nápověda
generována. Z nějakého sadistického důvodu nabízejí tyto typy většina větších IDE ať jsou definovány nebo ne. Takže bych
si tipl, že když ho nemůžete najít, tak to nepůjde přeložit.

Dal bych si na to pozor, protože typ uint8_t není na všech platformách definován (je to volitelný typ). Ale u Atomu to asi
nehrozí :-).

Pokud to jde ignoroval bych jiné celočíselné typy než v stdint.h. Jsou jednoznačně definovány a měly by být všude.

Dokonce jsem si zvykl používat _least a _fast typy, tam kde to nevadí. Už mě nebavilo zjišťovat, jestli je 8 nebo 16
bitový typ definován :-).