Tloustka SMD sablony

Středa Listopad 29 11:17:10 CET 2017

Taky nemám profi rám a používám prototypové šablony z Pragoboardu. Pokud
jsou na desce pouzdra s malými ploškami, ve dvou rohách umísťuju 2 mm
díry a jsou vyřezané i na šabloně. Mám už nadělané kolíčky, kterými
šablonu proti desce zajistím. Pro větší plošky zafixovat desku do
rámečku - kus cuprextitu a na něj vteřiňákem lípám proužky cuprextitu
tak aby pak šly zase utrhnout. Šablonu pak stačí po jedné straně chytit
izolepou. Ostatně i pro nanášení pasty je dobré, když je deska aspoň ze
dvou stran v rámečku ze stejně tlustého cuprextitu. Při nanášení pasty
se má špachtle o co opřít i za hranou desky a šablona se nenadzvedává.
Pokud nemáte součástky až do krajů, je tohle zbytečné.
Ještě možná takovou drobnost - šablon už mám sbírku a na jedné i několik
menších desek. Abych se v tom vyznal, popisuju si je. Na šablonu to
napíšu lihovým fixem, pak vatovým tampónkem namočeným do chloridu udělám
přes nápis velkou kapku. Nejdřív se chlorid nechce chytat, ale po pár
přetřeních se už kapka chytí. Po 5 minutách opláchnu, fix umeju lihem a
zbydou nesmazatelné lesklé nápisy v matném fleku.
Anděl