Elektromobily, a vyzera to realne

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 11 18:19:17 CET 2017


Navíc hlavní ekologický přínos elektromobilů je, že stačí ekologii řešit u 
pár elektráren a ne u milionu aut. Zařídit, aby z velké uhelné/plynové 
elektrárny šlo téměř jen CO2+H2O je celkem snadné (a tedy i levné) a snadno 
kontrolovatelné, zatímco u milionů aut je to šíleně drahé, je to kompromis 
na hranici technologických možností a jak bylo vidět na dieselgate, tak i 
těžko kontrolovatelné.

Tzn. radši budu žít ve městě, kde je milion elektromobilů a jedna kvalitně 
odsířená/odprašněná/od.. elektrárna, než ve městě, po kterém jezní milion 
spalovacích zařízení vypouštějících škodlivé sajrajty všeho druhu. A že ta 
elektrárna v konečném důsledku vyprodukuje 2x víc neškodného CO2, než ty 
"lokální topeniště" je mi celkem ukradené.

PH

-----Původní zpráva----- 
From: Jaroslav Buchta
Male auto ale neni bezpecne a kdyz uz si nekdo koupi drahe auto, chce
navic nejaky komfort, mala auta nebyvaji ani nejak vybavena. Taky mam
radsi SUV, kdo se ma do tech prditek soukat (mam i twingo, ale mimo
mesto bych s tim nejel)

Dne 11.11.2017 v 17:40 Zdeněk napsal(a):
> Také si myslím, že vývoj by měl jít cestou malých a efektivních aut. Ať už 
> na benzín nebo jiná "paliva". Současný trend snižování spotřeby a zároveň 
> zvětšování aut jde proti logice. Jaký smysl má koupit si dvoutunový hybrid 
> s reálnou spotřebou 7 litrů (ano papírová spotřeba v testovacím cyklu, 
> který proběhl z větší části na elektřinu z akumulátorů, je třeba 2,5 l)? 
> Malé benzínové auto má spotřebu 5 litrů a z bodu A do bodu B odveze stejný 
> počet lidí.
>
> Tady je článek o tom, že elektromobily zase tak ekologické nejsou:
> http://www.auto.cz/tesla-model-s-produkuje-vice-oxidu-uhliciteho-nez-benzinova-auta-111148
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin 
> Úlehla
> Samozřejmě, já osobně nejsem obchodník, ale technik - vývojář. Mám 
> znalost, obdiv i respekt k zákonům fyziky a jsem svázaný zákony 
> ekonomiky - a tak mé auto jezdí na benzín i když jsem se i v předchozím 
> zaměstnání věnoval dokonce přímo vývoji elektrických pohonů.
>
> I mé další auto bude s nejvyšší pravděpodobností jezdit na benzín a když 
> jsem chtěl být ekologický, tak jsem na dojíždění do práce nekoupil ani 
> Teslu, ani Leafa ale velmi malé auto, pod které jsem lehnul a díly za 5kkč 
> mu prodloužil život o další čtyři roky užitečnosti místo sešrotování.
>
> Ano, MHD je ještě lepší, ale už bych nedokázal na vesnici obsloužit 
> potřeby rodiny.
>
> Nicméně je potřeba zkoušet nové cesty a někde se začít musí. Problém jsou 
> stále baterie a HE3DA to zřejmě nevyřeší, hi. 



Další informace o konferenci Hw-list