Nabijecka Pb baterii

Radek Koutsky radek.koutsky na gmail.com
Středa Listopad 8 13:40:06 CET 2017

Už asi 3 roky nám běží několik záložních zdrojů s Pb aku pro 12V systémy.

Postavil jsem to na starém známém obvodu UC3906 + jsem si tam dodělal několik doplňkových věcí, jako hlášení stavů, info o nabíjení, dálkové řízení. Máme to jako záložní zdroj na 12V, nikoliv jen jako nabíječku Pb, tedy zdali, a jak často, to bylo v jakém stavu jsou pro nás důležité.

Jako nabíječka má obvod UC3906 minimum externích součástek a domnívám se, že funguje bez problému v základním zapojení.

R.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hwnews konference
Sent: Wednesday, November 8, 2017 12:22 PM
To: HW-news
Subject: Nabijecka Pb baterii

Zdravim,

nenarazil jste nekdo na nejake zajimave zapojeni nabijecky Pb baterii? Myslim nejake sofistikovanejsi s MCU, ktere se umi postarat o baterku v nejakem dlouhodobejsim horizontu a treba resi i nejake algoritmy zamerene na promichani elektrolytu a treba desulfataci?

Kdybych mel cas asi bych se do toho pustil v podstate je to na urovni toho meho ostrovniho MPPT regulatoru, ale rad bych si prostudoval i neco jineho.

Pripadne zda mate nejake zkusenosti s tim co funguje a co ne.

Na netu jsou toho tuny a tezko se tim clovek probira a tezko se odlisuje co muze fungovat a co ne.

RV