Zářivková tlumivka nezvládla Fast Abort :-).

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 4 17:07:51 CET 2017

Zdravím,
  já myslím, že to je jasné.
  Speciální bylo to světlo a to v tom, že tlumivka byl zmetek. Patrně měla
tendenci se prorážet na kostru - špatná izolace vinutí, přesně jak zde
diagnostikuje i kolega Šimek.
  Jinak já jsem docela příznivce zářivek, býval jsem jím už jako dítě,
strašně mne fascinovaly, jak to "nic" v té trubici svítí :-), miloval jsem
i doutnavky a podobné světelné zdroje. Tudíž jakmile jsem toho byl schopen,
nějaká taková světla jsem si vždy vyráběl a svítil s nimi, ač se to třeba
rodičům nelíbilo :-). Nikdy mi žádné nic neprovedlo, až právě toto jedno.
Jinak na té chodbě bývala 3 světla zapojena paralelně. Tuto chybu projevovalo
vždy jen toto jedno. Při vypínání občas jako jediné cvakalo - dnes si myslím,
že v té tlumivce docházelo k přeskoku na kostru docela často, ale většinou
už byl oblouk ve vypínači bezpečně zhasnutý a nechytlo se to dále. Jen 2x
se to dále dostalo a poté, co to provedlo včera, už jde jednoznačně do
výslužby. Mimochodem, neřekl jsem - trubice přežila, svítí i startuje bez
potíží. Nu a poté, co před pár lety druhé bylo mechanicky zdestruováno při
sundavání bicyklu (ano, máme vysoké stropy a bicykly visí na zdech na této
chodbě a shodou okolností i nad jedním z těch světel), zbývá už jen poslední,
které se dosud hrdinsky drží. Ale asi už vyměním všechny 3.
  Zdraví Pavel