baterie HE3DA

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Středa Listopad 1 16:49:27 CET 2017


Já jsem se teď vrátil od zubařky, tak mi to asi moc nemyslí, ale když je osa 
setrvačníku svisle, tak se snaží udržet _vozidlo_ ve stejném _směru_? A problém je 
_zatáčení_? Beru problém s náklonem i sklonem, ale zatáčení??

D.O.

On 1 Nov 2017 at 10:35, AZe wrote:
> Gyrobus pro dvacet cestujících s akčním radiem přibližně dvacet kilometrů
> potřebuje ocelový setrvačník o hmotnosti 1,5 tuny k uložení přibližně 9,15
> kWh. Navíc rotující disk setrvačníku vyžaduje mimořádná bezpečnostní
> opatření. Obvodová rychlost disku s průměrem 1,6 metru je při 3 000
> otáčkách za minutu přibližně 900 km/hod. Mimo to musí být setrvačník i s
> poháněcím motorem/generátorem umístěn v plynotěsné schránce. Zde je
> udržován snížený tlak, aby se omezily ztráty třením. Tato opatření
> zvyšují hmotnost vozidla o tři tuny oproti srovnatelnému autobusu s dieselovým
> motorem. Moderní setrvačníky z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny
> nezvyšují vlastní hmotnost vozidla o tolik. Další nepříjemnou vlastností
> gyrobusu jsou jeho jízdní vlastnosti. Setrvačník se svislou osou se snaží
> udržet vozidlo stále ve stejném směru (princip gyroskopu). Při zatáčení
> nebo náklonu vozidla účinkuje setrvačník proti této změně a na konstrukci
> vozidla působí nežádoucími bočními silami. Tento jev by bylo možné
> odstranit dvěma protiběžnými setrvačníky. Také vinou těchto nevýhod se
> koncepce vozidel se setrvačníkovým pohonem neprosadila.
> https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
> aze
> 
> From: Petr Stehlik 
> Sent: Tuesday, October 31, 2017 6:53 PM
> To: HW-news 
> Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> Hmm. Pořekadla? Objevil kolo. Dělá z komára velblouda. Jednooký mezi slepými
> králem... a na konec http://beaconpower.com/proven-success/
> 
> 
> K vaší otázce. Domnívám se že v dnešní době, pokud tomu udělá dobré
> promo a obalí to zaklínadly z oblasti  eko "snížit spotřebu energie i emisí
> oxidu uhličitého...", tak bude vyznamenán.
> 
> Vlastně jak moc hmoty a moc rychle musím roztočit, abych z toho mohl čerpat
> 100W po dobu 2 hodin, zanedbáme li tření?
> 
> Petr
> 
> 
> Dne 31.10.2017 v 18:01 AZe napsal(a):
> 
>   Myslíte, že je možné, aby zanedlouho dostal státní nebo jiné vyznamenání
> někdo, kdo prohlásí, že vynalezl kolo?
>   Mě to připadá, že se svět zbláznil.
>  
> http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017103101/setrvacnikova-baterie-z-dilny-ceske
> ho-vedce-snizuje-spotrebu-paliva-automobilu
>   aze
> 
>   From: Jirka Mww 
>   Sent: Tuesday, October 31, 2017 9:42 AM
>   To: HW-news 
>   Subject: Re: baterie HE3DA
> 
>   Jako součást marketingu to není špatná zpráva
> 
> 
>   Zdravi
>   Jirka Sloupenský  OK1MWW
> 
>   Dne 30. října 2017 9:06 Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com> napsal(a):
> 
>     Zdravím všechny, 
> 
>     pro zajímavost: Pan prezident ocenil u příležitosti svátku 28 října i
> pana Procházku z HE3DA. 
> 
>     S pozdravem
>     ing. Pavel Poucha
>     jednatel
>     pavel.poucha na papouch.com
>     Tel. +420 777 232 485
> 
>     Papouch s.r.o. - vývoj
>     Papouch store s.r.o. - obchod
>     Papouch production s.r.o. - výroba
> 
>     Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
> 
>     Dne 24. října 2017 0:28 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
> 
>       Malý elektromobil pojede za nějakých 15kWh/100km.
>       Tak abyste dostal to samé jako z benálu, musela by být daň někde na
> 5Kč/kWh.
>       Takže poměr by byl cca 2x horší než teď - teď je spotřební daň
> zhruba rovna
>       ceně paliva, u elektriky by to bylo někde kolem 2x cena energie.
>       A samozřejmě to vylučuje všelijaké domácí soláry atd. Resp. solár si
> klidně
>       pořiďte, ale spotřební daň a asi i DPH stejně odvedete.
> 
>       PL
> 
>       ************************
> 
>       Dne 24.10.2017 v 0:15 Josef Štengl napsal(a):
> 
>         Váš rozbor vidím jako reálný. 
> 
>         No problém vidím ekonomický, a to spotřební daň z minerálních
> olejů, o kterou by stát přišel. Velmi hrubým odhadem.
>         Dle wikiny (nechce se mě to hledat přesně) je spotřební daň pro
> benzín
>         12,84, pro naftu 10,95 Kč.
> 
>         To jest pro běžný malý vůz se spotřebou 6l/100km (malé vozy jezdí
> převážně město/ meziměsto) je spotřební daň
>         6x 12,84kc / 100 km, to jest 0.77 haléřů na km.
> 
>         Bohužel nemám ani hrubou představu, kolik stojí provoz elektrického
> vozítka abych to porovnal, tak jsem to nechtěl původně rozepisovat, ale možná
> se někdo znalý chytí. Kolik je to vlastně % nákladů pro elektrický pohon, a
> je ještě ekonomicky zajímavý až to stát zdaní? A to včetně životnosti
> baterií (a argument, že baterie vydrží morální nebo tak nějak životnost
> vozu neberu - ještě jsem neviděl obden používanou baterii, která by vydržela
> 15 (věkový průměr stáří vozů v ČR) až 30 let. Nádrže se moc nemění.
> 
>         Samozřejmě zdaní i způsob výběru daně (to jest HW) , ale to bych
> nyní vynechal.
> 
> 
>         Přiklad jest, pojedu-li z Plzně do Prahy (no to zrovna není městský
> provoz), tak nějak 200km, tak spotřební daň dělá 154kč ± 50% dle auta,
> provozu a tak.
> 
>         No a toho se stát vzdát chtít nebude.
> 
>         Dne 23.10.2017 v 23:27 Pavel Kutina napsal(a):
> 
>           To je kupodivu jeste jednodussi - na aute zaplombovany elektromer. Kazde
> dva roky na STK se udela odecet skutecneho stavu a vypocita se vyse zaloh na
> spotrebni dan na pristi dva roky.
> 
>           Poruseni plomby - propadnuti majetku (vozidlo bylo pouzito k trestnemu
> cinu, minimalne ve stadiu pokusu) plus tresti obvineni, sazba od dvou let nahoru
> plus doplatek spotrebni dane. Schodek se bude urcovat zhruba stejne, jako dnes
> skoda pro OSU a podobne organizace: Presne se odhadne rozdil mezi skutecnym a
> ocekavanym stavem a nasledne se vynasobi koeficientem, zahrnujicim pocet clenu
> domacnosti a delku dalnicni site, z toho se zjisti, jaky teoreticky mozny pocet
> kilometru auto mohlo ujet a tedy kolik kWh spotrebovat. Z toho se urci doplatek
> spotrebni dane plus penale (dan nebyla zaplacena od zacatku obdobi) plus uroky z
> penale.
> 
>           V cem vidite problem?
> 
>           Uz fakt musim jit spat, vidim budoucnost v prilis zarivych barvach :(
> 
>           Pavel Kutina
> 
> 
>           ----- Original Message ----- From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
>           To: <hw-list na list.hw.cz>
>           Sent: Monday, October 23, 2017 10:00 PM
>           Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> 
> 
>             Daně, pozapomněl jste na daně! Jak se tyto auta budou danit? Jak
> jich bude více než 5%, tak si to bez daní nedokáži představit.
> 
>             ...  a celý elektromobil jde ekonomicky do háje (v současném stavu
> techniky, speciálně mám na mysli baterie)
> 
>             Dne 23.10.2017 v 19:23 Pavel Kutina napsal(a):
> 
>               Tak se repkou je to jiste zajimavy technicky problem - v prvni rade
> bych zacal tim, ze zakazeme slunecnice, olivy a kokosove palmy. V druhe rade
> zaplatime studii, ve ktere bude repkovy olej zdravi prospesny vice, nez rybi tuk.
> Nasledne celou tuzemskou produkci repky vyvezeme do zaostalejsich zemi, kde nas
> pokrokovy model jeste nestihli zavest. Trh se nasledne postara o zdrazeni jak
> finalnich produktu, tak samotne suroviny a vsem vude lip. Nebo alespon nekterym,
> ale v prumeru se zivotni uroven zlepsi.
> 
>               Jinak k tem elektromobilum - ono by to mohlo jit jeste dal:
> 
>               Urad nebude brat ohled nejen na to, ze nemate ci nechcete
> elektromobil, ale ani na to, ze distributor neni schopen zajistit zkapacitneni
> domovni, resp. nabijecove pripojky, pripadne prutahy kolem zahajeni stavebniho
> rizeni, zpusobene stavebnim odborem. Stavebnimu odboru vznikne zakonna povinnost
> zacit se vasi zadosti zabyvat do jednoho roku od podani.
> 
>               Ze nemate ci nechcete auto ani elektromobil nezajima, proste pripojka
> bude - je vase blbost, ze jste si kupoval dum ci byt. (Samozrejme statni ci mestske
> najemni domy budou teto povinnosti zprosteny.) V pripade, ze dolozite, ze prutahy
> nevznikly vasi vinou, muzete zazadat o prominuti ci odlozeni splaceni vymerene
> pokuty - na odklad ci prominuti nevznika pravni narok.
> 
>               Je mozne pozadat nektere vhodne ministerstvo (co ja vim, idealne
> treba ministersvo kultury, at to ma grady) o dotaci na vytvoreni pripojky, ale
> samozrejme pripojku musi vybudovat statem k tomu certifikovana firma (dejme tomu
> "Dezo Lakatos s.r.o."), ktera po dokonceni dila (tedy pokud jej dokonci) vyda
> zpravu pro prislusny urad, ktery nasledne vyda podklady pro priznani dotace MK.
> Dotace nikdy nebude udelena v plne vysi, maximalne do 50% nakladu. Samozrejme s
> tim, ze Dezo Lakatos s.r.o. bude jako certifikovana firma asi o 120% drazsi, nez
> Dezo Lakatos, ktery vam delal ten vykop minule. A protoze je expert pres kabely a
> bezpecne rozezna med od hliniku, nic mu nebrani zoiskat certifikat jako dodavatel
> cele technologie.
> 
>               A dost - dalo by se pokracovat az do celeho zneni zakona, akorat je
> riziko, ze si to nejakej pitomec precte v archivu na webu a prosadi... Asi jsem se
> nechal unest, po vikendu porad vidim cerne a rude, tak uz radeji koncim a adminovi
> se omlouvam...
> 
>               Pavel Kutina
> 
> 
>               ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>               To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>               Sent: Monday, October 23, 2017 7:05 PM
>               Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> 
> 
>                 23.10.2017, 19:03:14
> 
>                 Tak, neni mi jasne, jak to pujde dohromady s repkou ?
>                 Ale mozna, bude soucasti rychlonabijecky motorgenerator na
> metylester.
> 
>                 S pozdravem Pavel
>                 mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> 
>                 -- 
>                 Pavel Kutina napsal:
> 
> 
>                   Tak samozrejme, to jde ruku v ruce:
> 
> 
> 
>                   - povinne zastavky kazde dve hodiny.. Dodrzovani bude sledovat
> system,
>                   zalozeny na SW update systemu eCall, prestupce bude hlasen primo
> do
>                   spravniho rizeni prislusnemu mistne platnemu uradu dopravy. Aby
> si ridic
>                   zvykl na pevny rytmus, system bude povinnou soucasti kazdeho
> motoroveho
>                   vozidla bez vyjimky, sankce viz nize.
> 
> 
> 
>                   - u kazde benzinky alespon pet stojanu s rychlonabijenim, zrizeni
> na naklady
>                   majitele.
> 
> 
> 
>                   - u kazdeho domu jeden stojan na kazdy byt, zrizeni na naklady
> majitele.
> 
> 
> 
>                   - pokud neni dostatecne kapacitne domenzovana domovni pripojka,
> pak majitel
>                   uhradi naklady na jeji zkapacitneni.
> 
> 
> 
>                   S platnosti od 06/2017 bude sledovat k tomu vytvoreny spravni
> organ.
>                   Nedodrzeni vyse popsanych narizeni bude sankcionovano pokutou od
> 50.000 Kc
>                   za kazdy mesic prodleni. Urad nebude brat ohled na "vymluvy" typu
> "ja ale
>                   nemam elektromobil" - je nutne zajistit infrastrukturu, protoze
> bez ni
>                   nedojde k masivnimu rozsireni teto ekologicke technologie.
> 
> 
> 
>                   Co vam na tom neni jasne? ANO, sama pozitiva a socialnií jistoty
> pro
>                   vsechny.
> 
> 
> 
>                   Pavel Kutina
> 
> 
> 
> 
>                   ----- Original Message ----- From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>                   To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>                   Sent: Monday, October 23, 2017 6:39 PM
>                   Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> 
> 
> 
>                     23.10.2017, 18:38:29
> 
>                     Po medialni masazi, obvykle nasleduje legislativni opatreni.
>                     :-(
> 
>                     S pozdravem Pavel
>                     mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> 
>                     -- 
>                     Zdeněk napsal:
> 
> 
>                       Když vidím dnešní situaci s parkováním ve větších
> městech, když
>                       jezdíte několik bloků kolem a hledáte volné místo. A
> teď ještě
>                       hledat volné místo s nabíječkou...
> 
> 
> 
>                       Režim při delších cestách (2 hodiny jízdy a 1 hodina
> nabíjení) může
>                       být dobrý z hlediska odpočinku řidiče, který by měl
> podle různých
>                       doporučení dělat zastávky po 2 hodinách. Možná nás v
> tomto smyslu
>                       čeká v budoucnu mediální masáž, kdy se z nevýhody
> udělá výhoda. :-)
> 
> 
> 
>                       Zdeněk
> 
> 
> 
>                       -----Original Message-----
>                       From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf
> Of iko
>                       Sent: Monday, October 23, 2017 6:14 PM
>                       To: HW-news
>                       Subject: Re: baterie HE3DA
> 
> 
> 
>                       Ak sa vas tam nestretne viac ako je nabijaciek :)
> 
> 
> 
> 
>                       _______________________________________________
>                       HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>                       Hw-list na list.hw.cz
>                       http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 
>                     _______________________________________________
>                     HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>                     Hw-list na list.hw.cz
>                     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 
>                   _______________________________________________
>                   HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>                   Hw-list na list.hw.cz
>                   http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 
>                 _______________________________________________
>                 HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>                 Hw-list na list.hw.cz
>                 http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
>               _______________________________________________
>               HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>               Hw-list na list.hw.cz
>               http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
>             _______________________________________________
>             HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>             Hw-list na list.hw.cz
>             http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
>           _______________________________________________
>           HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>           Hw-list na list.hw.cz
>           http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         Hw-list na list.hw.cz
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
>       _______________________________________________
>       HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>       Hw-list na list.hw.cz
>       http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 
> ------------------------------------------------------------------------------
>   _______________________________________________
>   HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>   Hw-list na list.hw.cz
>   http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
>    
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> 
> --------------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 





Další informace o konferenci Hw-list