formika

Pondělí Květen 29 00:06:27 CEST 2017

Před časem se tady řešila Formica. Napsal mi pan Horský, který si
konferu občas přečte, ale není do ni přihlášen a nemůže tedy napsat. Tak
sem dávám, co mi napsal.

Anděl

Dobrý den,

náhodou jsem se zas podíval do konference, a vidím zmínku o Formice.
Asi by se ani nehodilo, abych právě já srovnával její pojetí či možnosti
s Eaglem, s nímž jsem ostatně pracoval jen chvilkami, většinou v
souvislosti s ULP pro převody jeho souborů do Formiky.  Možná bych ale
měl upozornit na celkem zastrčenou a málo čtenou stránku
http://formica.cz/principy.html , která se snaží vysvětlit její hlavní
speciality.  (Některé jsou navíc popsány trochu podrobněji v
samostatných článcích zde: http://formica.cz/clanky.html .)  Odtud také
většinou vycházejí rozdíly v celkovém pojetí i v detailnějším ovládání
oproti jiným systémům.  Protože jsme nikdy neměli kapacitu dovolující
psát návrhový systém srovnatelně složitý se západními (a nejspíš by nás
to ani nebylo těšilo), pokoušeli jsme se obdobných cílů dosáhnout
efektivnějšími prostředky, tudíž také(eufemisticky
řečeno)originálnějšími.  Nakolik jsou efektivnější i z hlediska
uživatele, však není nijak na mně posuzovat.

Budu jedině rád, vložíte-li odkazy nebo opět celý e-mail do konference,
stále tam nejsem přihlášený.  Odkazy třeba budou zajímat i některé další
čtenáře.

Zdraví
Petr Horský