Re: OT: Kolotoč - první letošní Stable Beams

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Květen 24 17:47:36 CEST 2017

Jako obvykle velký souhlas s názorem pana Mráze.

A k názoru pana Milana: IoT koužek na penis jsem nezkoušel, ale může
to být fajn. A dovedu si představit, že to danému člověku přispěje
ke šťastnému životu víc, než když se 17 lidí za obrovských nákladů
a obětí vylodí na Marsu, aby zjistili, že je tam opravdu ve dne děsné
vedro a v noci děsná zima a že tam žádní Marťani nebydlí.

Kromě toho srovnáváme nesrovnatelné - ten Facebook i kroužek na péro
vyvinul někdo za své peníze a někdo další si ho za své peníze dobrovolně
koupí. Kdežto u expedice na Mars někdo moudrý za všechny ostatní
rozhodne, že je třeba pro zvýšení prestiže udělat další zářez na pažbě,
tak poletíme na Mars. Nakonec jako jsme to zažívali v Táboře míru:
hrdě jsme dobývali vesmír, ale hajzlpapír nebyl k sehnání.

Takže když už někam vrážet šílené prachy, tak by (z mého žabího pohledu)
bylo zajímavější vyvinou třeba lék na Alzheimera. Výsledky mise na Mars
asi málokdo pocítí na vlastní kůži, třeba ten lék na Alzheimera ale
v moderní společnosti (tedy s dlouhým věkem dožití) by možná ocenilo
50% populace.
Ano, možná pro výzkum v dané oblasti bude třeba i rozvoj v nějaké
hluboké teoretické oblasti, ale mělo by to být poháněno potřebou, nikoli
libidem. Takže mise na Mars ano, pokud se ukáže z nějakého důvodu
(teď mě žádný nenapadá) její skutečná potřeba. Ale ne proto, aby pár
insiderů mělo zamilovanou práci a pár politiků si udělalo zářez a při
stříhání pásky mohli přečíst někým připravený projev.

PL