Re: OT: Spánková apnoe [Was: Re: Powerbanka 900Wh]

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Úterý Květen 23 14:43:00 CEST 2017

Nevim co mela vase matka, ale spankova apnoe rozlisuje dve priciny a dve
urovne.

Jednak co do priciny je tzv. obstrukcni apnoe, ktera je zpusobena
zhroucenim dychacich cest - je to ovlivneno geneticky, muskulaturou kolem
prudusnice a hrtanu a samozrejme obezitou, kourenim a ve velke mire i
pozivanim alkoholu (proto vetsina lidi kdyz je nacucana chrape). Druha
pricina je tzv. centralni apnoe, ktera je zpusobena tim, ze opravdu z mozku
neprijde povel pro branici a mezizeberni svaly - co je pricinou netusim
(ten bazmek co mam umi poznat obe a nastesti u mne centralni apnoe nastava
naprosto vyjimecne - lisi se to nadechovou krivkou).

Co se tyka hloubky nebo urovne/projevu tak se jedna jednak o hypoxii, kdy
sice nejak dychate, ale je omezen prutok a telu se nedostava kyslik, ale
nedochazi k tomu buzeni a usinani. Pak je u skutecna apnoe, kde dochazi k
totalnimu uzavreni dychacich cest, kde se regulerne dusite (u me to bylo i
vic nez minuta) a v tu chvili zatahne za zachrannou brzdu mozek a dojde ke
skokovemu probuzeni organismu a okamzite znovu usinate - vetsina lidi si
rano nic neuvedomuje a netusi, ze by meli neco resit (me tam dokopala
manzelka, ktera uz se nemohla divat jak se dusim ve spani) - dusledkem
apnoe je samozrejme i hypoxie.

Pokud to nekdo mate a rikate si, ze je to v pohode, ze vam to staci jak
spite tak vezte, ze jste sami proti sobe. Kdyz mi to merili tak se
samozrejme meri i tepova frekvence - pri tech zastavach jsem mel 160-180
tepu za minutu a do par let bych mel infarkt (v srdci se utrhne krevni
srazenina, ktera tam bezne byva v jednom spatne vyplachovanem mistecku).
Navic po prvnim pouziti toho pristroje jsem byl jak vymenenej - je to
neskutecnej pocit byt vyspalej.

RV