Re: OT : Vrtačka Bosch PBD -40

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 21 16:57:36 CEST 2017

A je tam skutečně fyzické omezení upnutí tenčího nástroje (tj. má to
sražené hrany upínacích čelistí)?
Mám doma na různých zařízeních asi 8 sklíčidel, a u většiny z nich
je napsané omezení nejmenšího průměru kolem 1-1.5mm. Ale jen některé
z nich skutečně malý průměr neupnou, většina z nich jde prakticky
do nuly.

To nasazení sklíčidla do sklíčidla sice vypadá jako dobré řešení,
ale ve výsledku to bude pravděpodobně hodně házet, protože se sečtou
nepřesnosti obého, a navíc vznikne hodně dlouhé vyložení. A pokud
někdo chce upínat tenké nástroje, tak to zřejmě bude na házení
silně citlivé.

A ještě poznámka: už hodně dlouho jsem neupínal nic opravdu
tenkého,protože dneska jsou velmi dobře dostupné a levné tenké
vrtáky se stopkou 1/8" z Číny, navíc karbidové.

PL