C xc8 rozkald double na byty

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Květen 16 21:31:57 CEST 2017

Asi jo, ale výtahová logika šla vždy tak trochu mimo mne. Já jsem spíš
na zpracování signálů, implementaci proprietárních přenosových protokolů
a podobné věci. C++ čáry máry nepoužívám proto, že je to sexy, ale
protože mi to šetří práci.
A i ta výtahová logika se dá dělat blbě. Na firmě tohle dělali kluci
pomocí PLC v takovém podivném jazyce, který vymyslel nějaký šílený
matematik pouze proto, aby nebylo možné ho jakkoli zacyklit (ani
rekurzí). Měl ale konstrukce typu IF THEN ELSE i SWITCH, jen nešlo
udělat skok dopředu. Myšlenka výrobce byla taková, že uživatelský
program se bude volat periodicky ve smyčce (něco jako arduino loop) a
nesmí tedy trvat dlouho, aby byl čas na systémové věci (komunikace).
Tenhle způsob programování vždy vede na konečný automat, akorát to těm
klukům nikdo neřekl. Jednou bylo potřeba něco na tom upravit a když jsem
viděl, co byli ti chlapi schopni vyplodit za zcela zbytečné konstrukce,
nepřehledné a hnusné, snažil jsem se je ten konečný automat naučit. Bylo
to zcela zbytečné - oni byli takhle prostě zvyklí a učit se něco nového
považovali za hovadinu, pokud jim to funguje. A ono to většinou
fungovalo. Jediný problém byl, že upravit to musel člověk, který to
stvořil, protože nikdo jiný nechápal, jak to funguje.

Mrazík