Re: Udržování NiMH v nabitém stavu

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Květen 16 13:18:02 CEST 2017

Mám jen jednu zkušenost z vlastní činnosti.
Někdy kolem roku 1985 +- rok jsem si postavil elektronický klíč s pamětmi.
Paměti jsem tehdy použil 2x TESLA MHB1902C.
Zálohoval jsem je 4x AKU NiCD 600 mAh a dobíjení jsem řešil 0.1C.
Je to již zhruba více jak 30 roků a kostrukce s 21 IO TTL a dvěmi
pamětmi stále funguje a
kupodivu fungují i ty AKU. A to klíč použiji třeba jednou za dva roky.
Bohužel asi nezjistím značku těch AKU. Jsou určitě jen 600 mAh a vůbec
si již nepamatuji, kde jsem je sehnal.
V zařízení je mám v packu a jsou každá omotána izolační páskou.
Možná byly ze Slaného z "Baterie" a přes známého co tam pracoval jeho otec.
Fakt nevím. Schválně je za pár dní vyndám a hodím na tester.
Možná jsou pod tou páskou holé. Nevím.
S konstrukcí toho klíče jsem si docela pohrál a kromě základu, výborného
na tehdejší dobu,
Squeeze klíče, tuším z Amára ? je ostatní moje konstrukce.
Desku plošňáku jsem dělal pomocí propisotu a dále v kyselině s tabletami
kysličníku.
Dodnes drží a je oboustranná. To znamenalo nejdříve jednu stranu, druhou
nastříkat či natřít nitrobarvou a pak druhou strabu a
nastříkat tou nitrobarvou tu první stranu.
Pokračování, pokud to někoho bude zajímat:
Klíč se ovládal síťovým vypínačem, jak jinak že, Do tlačítka Isostatu
jsem vypiloval díru a dal tam červenou diodu :-)
Další tlačítka fungovaly pro spuštění, otočný přepínač pro délku mezery
a dva potenciometry pro hlasitost a rychlost.
Hezky bylo vyřešeno nahrávání, po stisku tlačítka se rozsvítila ledka a
nahrávání počalo s první vyslanou značkou.
Daly se zapojit jedna nebo dvě paměti a nastavit délku pauzy po výzvě.
Výzva, pokud se mi někdo ozval, tak byla přerušena s prvním dotekem
klíče, tedy první tečkou, či čárkou.
Hezký den všem,
Jindra polívka
PS ještě pro jistotu jednou, že byly zálohovány jen ty paměti. A když
klíč použiji jednou za dva roky, tak samozřejmě to v těch pamětech už není.
Jin.