RE: Zlobivé blikadlo

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Květen 11 08:16:57 CEST 2017

A este ma napada ze mozno ani netreba :)
Mate tam mozno nejaky zvod, ktory sa cez pridany odpor
vykompenzuje.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Wednesday, May 10, 2017 9:28 PM
To: HW news
Subject: Zlobivé blikadlo

Dobrý den všem,

děti na kroužku budou dělat běhací světýlka dle schématu v příloze. Protože jsem potřeboval ještě otestovat pájení v grilu před tím, než tam strčím desku na které záleží, připájel jsem tuto desku (hezkou kulatou - vyrobilo Seed studio).

Po zapnutí ovšem neběhá trvale okolo, ale objede jen asi půl otáčky, při tom zdá se i zrychluje a pak se oscilátor zastaví. Zkratováním C3, nebo C4 se zas na chvíli rozběhne. Protože při připojeném osciloskopu normálně běhá, dal jsem paralelně k C4 odpor 10M a teď už to běhá dokola.

Uznávám, že se nejedná o zrovna standardní použití R-S klopného obvodu, ale když mi to se 2 LEDkama asi tejden blikalo v kontaktním poli, tak jsem tady problém nečekal. Jen na výstupu byl před každou hranou kratičkej zákmit.
Proto jsem udělal R5/C5.

Napadá někoho, co nastalo za problém a proč je řešitelný takto?

PH