[OT] USB flash read-only

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Květen 7 18:37:53 CEST 2017

Dne 4.5.2017 v 5:45 Pavel Troller napsal(a):

>   Samozřejmě jsem Linuxář a tak hned první nástroj byl systémový log. A ten
> stačil k rozeznání, že ten příznak R/O hlásí přímo zařízení na fyzické vrstvě.
>   Tehdy jsme k tomu hledali vysvětlení a v jednom fóru jsme našli hypotézu,
> že na tom čipu odchází generátor mazacího/programovacího napětí (asi nějaká
> nábojová pumpa) a že pokud neběží, logika to rozezná jako neschopnost zápisu
> a normálně to nahlásí při identifikaci zařízení.

Já si myslím, že logika bude mnohem jednodušší a mnohem krutější.
Odhaduji, že existuje nějaké počítadlo počtu zápisů do místa, kde
očekává, že je FATka. Takže první flash blok. A pokud počet zápisů
překročí definovanou konstantu, tak hodí celou flashku jako RO.
Marketingově jako ochranu uložených dat, reálně jako call for upgrade.
Pokud bude ta konstanta blízká maximálnímu garantovanému počtu smazání,
tak se to dá dokonce i pochopit.

Tato hypotéza by se dala vysledovat, pokud by člověk použil nějaký
filesystem, který má místa s nejčastějším zápisem někde na velmi
netradičním místě. Nebo třeba rozparticovat tu flashku na první blok a
pak ostatní a psát jenom do části ostatní.

(viz třeba počítadla stránek na "PROMkách" v tonerech).