RE: Nastavení routeru

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Květen 5 09:55:09 CEST 2017

Router musí podporovat dvě věci, režim client (spusta jich to neumí) a
duální wifi (opět jich to spousta neumí). Na tyto kouzla bych doporučil
Mikrotik, tam to určitě půjde. Nastavit jednu síť v režimu client a připojit
se na vzdálenou wifi a současně definovat druhou wifi v režimu AP. Všechna
tři rozhranní (wifi1, wifi2 a ethernet) dát do bridge, tím pádem vše bude
vystupovat v rámci jedné sítě pod jednou IP. Tyto požadavky splní i levný
model hAP (cena kolem pětistovky), pokud budete chtít něco lepšího, tak
pozor, že to musí mít L4 licenci, aby fungoval režim AP. Nějaký trošku
dražší hAP má na eth1 i PoE, má slušný dosah, ale nevýhoda je absence
konektoru pro externí anténu.