skoro 32 bitu (brzy bude patek!)

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Středa Květen 3 13:04:52 CEST 2017

Zdravím,

koukám do katlogového listu a taky mi to moc není jasné. Tím "průměrováním"
(dig. filtrem) lze samozřejmě dosáhnout libovolného potlačení šumu. Ovšem
během doby vzorkování nesmí ujet reference, měřicí řetězec musí být s touto
přesností lineární, atd cože je zcela nepředstavitelné...

LTC uvádí jako aplikaci na prvním místě seismologii. K tomu jsem se párkrát
dostal (v geodetické observatoři v Ondřejově), je to tak 10-15 let. Pro
měření z gravimetru se používala nativně 24 bitová A/D karta (integrační
převodník s měřením integrace ve více bodech) a pak výpočtový filtr. Jaký
byl a kolikrát se průměrovalo už nevím.

Ale pamatuji se na perličku, že velmi záleželo na času měření. Nejistota v
času měření byla požadována v desítkách milisekund, protože gravitaci bylo
třeba očisti od vlivu Měsíce. Vliv Měsíce se právě odečítal podle času
měření a pokud byla časová nejistota větší, bylo to již na výsledku znát.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com