Problém s externím diskem - vyřešeno

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Březen 31 16:58:33 CEST 2017

Zdravím,
  tak jsem dorazil domů a ihned pozkoušel.
  Zjistil jsem, že to je naprostá trivialita (tedy alespoň pod Linuxem :-) ).
  Napřed jsem zkusil:
  losetup /dev/loop0 /dev/sdb
  A vida, prošlo to, losetup lze použít i na device files, ne jen na plain
files (nikde se to ale neuvádí) a má vliv konverze těch 4k sektorů zpět na
512B. Super!
  fdisk /dev/loop0 pak viděl úplně normální legální partition tabulku a vše by
fungovalo, kdyby ovšem jádro vytvořilo příslušný partition file (tj.
/dev/loop0p1). Na to ale evidentně není u tohoto "zařízení" pamatováno.
  Tedy zpět na stromy, losetup -D, a losetup -o16384 /dev/loop0 /dev/sdb.
  Ofset 16384 nalezen pomocí "od" - začátek té partice byl jasně viditelný.
  Nu a pak už jen mount /dev/loop0 /mnt2 a bylo... Vše čitelné, dokonce i
zapisovatelné. Sláva.
  Takže disk nechám jak je, pokud by se to někdy podařilo opravit, ale
pochybuji (díky i za nabídku převodníku od pana Ovsíka, ale bohužel jde o
zcela jiné zařízení), moje destička má délku jako disk šířku a šířku jako disk
výšku - normálně se nasune na SATA + PWR konektory disku (takže je k němu
kolmo) a z druhé strany to má USB konektor. To celé se zavře do krabičky
velikosti jen o maličko větší, než je ten disk + ta destička.
  Zdraví Pavel