Problém s externím diskem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Březen 31 07:50:47 CEST 2017

Zdravím,
  díky všem za reakce (přečetl jsem všechny, ale odpovídám jen jednou :-) ).
  1) Ten převodníček ve škatulce nemá ulomený konektor, ale jeden z krystálků
na destičce (jsou tam bezpouzdré čipy jako v mobilu) má ustřelený roh,
chybí ho asi čtvrtina. V tom vidím problém.
  2) Vidím, že tento problém tedy potkal více lidí a zdá se, že postačí
fixnout MBR. Samozřejmě není problém udělat backup a zkusit to, ani snad ne
tím testdiskem, to spíš věřím sobě než různým utilitám. V nejhorším ručně
najdu ofset na začátek filesystému a mountnu to přes loop tak, aby byl rovnou
viditelný na začátku a zkusím to rovnou mountnout jako partition.
  Teď mne napadá, zda loop device nepřepočte samo ty 4k sektory na 512B (ještě
jsem ale nezkoušel dát losetup na opravdový disk, vždy jsem to dělal jen na
soubor s image, tak nevím, zda to jde).
  Uvidím, dám vědět. Díky za postrkávání různými směry :-).
  Zdraví Pavel