graf Vi/Vo pro 7812

Sobota Březen 25 01:29:41 CET 2017

No já bych tohle až tak netvrdil. Pokud solární článek nedá napětí, tím
spíš nedá proud, aby mělo smysl to napětí zvyšovat. Neb se pro menší
napětí chová ako zdroj proudu. Pokud dá víc než je potřeba a nepoužívá
se ještě pro něco jiného a není to příliš výkonová aplikace, není
problém jeho napětí omezit zenerkou nebo zenerkou + výkonovým
tranzistorem (bipolár). Pokud zenerka neomezuje, má tenhle stabilizátor
prakticky nulovou vlastní spotřebu.
Anděl