Re: A/D prevodnik a napätova referencia v ATMega328P na Arduine

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Pátek Březen 24 12:06:21 CET 2017

Merane to bolo na pinoch, na ktore sa nasuvaju tie takzvane stity. Na
Arduine som mal nasunuty LCD Keypad Shield, takze priamo k pinom
procesora nebol pristup.
O absolutnu presnost mi tu neslo, to sa nastavi kalibraciou.
Referenciu neprepinam (tam treba cakat este dlhsie ako len jeden
prevod), ale po prepnuti MUXu prve meranie zahadzujem.

Vcera vecer som urobil dalsi pokus. Vytvoril som zjednodusenu verziu
programu bez PWM riadenia jasu displeja (podsvietenie vypnute), s
meranim iba jedneho ADC kanala bez prepinania MUXu. Program caka
postupne na stlacenie jednotlivych tlacitok, namera 1000 hodnot a posle
ich seriovol linkou 38400 cez UBS do PC. Vysledok je tu:
http://kaliciak.ddns.net/temp/arduino/meranie_LCD_Keypad_Shield.zip
Tlacitko UP (button 2) chrasti, treba ho poriadne stlacit, inak by tie
hodnoty lietali este viac.

1. tabulka: externa referencia B589, to su cisla podla ocakavania,
diagram je pekne spicaty. Az na ten button 2 (UP). Tuna nezalezalo na
druhu napajania (12V extern alebo z USB), vysledky su skoro rovnake.

2. tabulka: vnutorna referencia, napajane z externeho zdoja 12V. Tu to
uz lieta ovela viacej a krivky maju aj dve lokalne maxima.

3. tabulka: vnutorna referencia, napajane len z PC cez USB. Rozptyl
hodnot je ako v tab. 2, dokonca sa mi to zda byt lepsie. Tiez vidno dve
lokalne maxima. Button UP som uz tlacil poriadne, preto je ten rozptyl
mensi.

Moj zaver je ten, ze minimalne v tomto konretnom kuse je vnutorna
referencia ovplyvnovana rusenim na Vcc. Pravdepodobne je to tym
zjednodusenym zapojenim AVcc bez odrusenia. (Typicky hrdzavy kliniec,
podla motta "ved mne to chodi, tak naco tam dat odpor/tlivku/kondenzator
...".)

Bolo by zaujimave vediet vysledky, ak by pokus zopakoval aj niekto
druhy. Treba na to Arduino Uno, LCD Keypad Shield, odpor 560 ohmov
zapojeny medzi A0 a GND. HEX s vnutornou referenciou je tu:
http://kaliciak.ddns.net/temp/arduino/MEGA328P-interna-referencia.hex.zip

Richard Kaliciak

http://www.dfrobot.com/wiki/images/a/a7/LCDKeypad_Shield_SCH.png