Matematicka olympiada pro 5. tridu

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Březen 21 11:06:06 CET 2017

Jasne, je tam 32 listku, zbydou 2. To je tretina problemu.

Druha tretina problemu je urcit, ze pujde dostatecne otrhat v deseti
iteracich nejvetsi kvetinu, pokud ji budu trhat vzdy. To v tomto pripade
pujde a na nejvetsi kvetine zbyde minimalne jeden listek.

Treti tretina problemu je urcit, zda pri deseti iteraci neotrhame moc
malych kvetin. Na trech malych kvetinach mame 21 listku a otrhame jich
minimalne 20, takze maximalne jeden listek zbyde.

Pokud chceme maximalizovat pocet otrhanych listku, muzeme je nejlepe
trhat tak, ze trhame z aktualne nejvetsich kvetu.

Standa