Matematicka olympiada pro 5. tridu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Březen 21 10:43:25 CET 2017

Ted nemám čas o tom přemýšlet, ale řekl bych že je to nějaká trošku pokročilejší úloha na největší společné dělitele, což asi plus mínus v páté třídě probírají. Je prostě potřeba dosáhnout stavu, kdy na dvou kytkách už nic nebude.

Jakub Šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hwnews konference
Sent: Tuesday, March 21, 2017 9:23 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: Matematicka olympiada pro 5. tridu

Zdravim,

vcera jsem si projizdel vyse uvedene, nebot na tom byl kluk a prinesl zadani. Pominu-li, ze nektere veci vedly na soustavu rovnic, ktere jeste nemeli tak me zaujala jedna uloha, kterou jsem vyresil jen tak, ze jsem si ji nakreslil. Jak na to ale jit ciste matematickynetusim.

Alice ma ctyri kvetiny, ktere maji 6, 7, 8 a 11 okvetnich listku. Alice vzdy utrhne tri okvetni listky - vzdy z kazde kvetiny jeden. Jaky je nejmensi pocet okv. listku, ktery na kvetech zustane, v okamziku, kdy jiz nebude moci utrhnout tri listky.