Matematicka olympiada pro 5. tridu

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Březen 21 09:39:43 CET 2017

Vetsina prikladu se opravdu da "jednoduseji" :-) resit pomoci soustavy rovnic, ale obvykle je tam nejaka finta, ze to jde elegantne i bez nich. Letosni zadani teto kategorie jsem necetl, protoze uz i mladsi dceru jsem dnes vezl na krajske kolo Z9. A domnivam se, ze v kategorii Z5 je pripustne graficke reseni, pokud je z nej patrny zpusob uvazovani. Alespon dcery s tim takto nikdy nemely problem, reseni se uznavalo.
Martin. persich na transcon.cz

.
  ----- Original Message -----
  From: hwnews konference
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, March 21, 2017 9:23 AM
  Subject: OT: Matematicka olympiada pro 5. tridu

  Zdravim,

  vcera jsem si projizdel vyse uvedene, nebot na tom byl kluk a prinesl zadani. Pominu-li, ze nektere veci vedly na soustavu rovnic, ktere jeste nemeli tak me zaujala jedna uloha, kterou jsem vyresil jen tak, ze jsem si ji nakreslil. Jak na to ale jit ciste matematickynetusim.

  Alice ma ctyri kvetiny, ktere maji 6, 7, 8 a 11 okvetnich listku. Alice vzdy utrhne tri okvetni listky - vzdy z kazde kvetiny jeden. Jaky je nejmensi pocet okv. listku, ktery na kvetech zustane, v okamziku, kdy jiz nebude moci utrhnout tri listky.