Re: Hybrid ΣΔ a PWM -> Pasivni propust vyssiho radu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Březen 21 09:10:18 CET 2017

Víte co, tady je to celé, můžete to zkoumat do libosti.
http://mujweb.cz/mrazik/tmp/gsm.zip
Jen jak to vzniklo - kamarád chtěl něco jako mají radioamatéři
automatizovaný CQ, prostě opakovat jednu blbou větu když je potřeba. Měl
jsem hotový přehrávač mp3 na F4 Discovery, ale bylo mi toho líto. Zbylo
několik modulů s STM32F051 (64KB flash), tak jsem zkoumal jak do toho
dostat tu větu a pak jí přehrát. Protože se věta v PCM do 64KB nevešla,
použil jsem gsm full rate kompresi - mp3 soft by se tam nevešel a pro
řeč gsm stačí. Původně byl výstup na DAC, ale pak jsem si řekl, že když
už je to napsané, tak to zrecykluji a udělám si z toho kukačkové hodiny.
A protože se mi nechtělo patlat zesilovač, zkouším výstup PWM a nějaký H
můstek jako zesilovač. Ale kukačky z toho nebudou, to děsí kocoura a mě
nakonec taky. Už trochu chápu, proč se na webu moc konstrukcí kukaček
nenachází.
K tomu timeru. Já to moc do hloubky nepitvám. Tady by asi šlo s výhodou
použít DMA, ono přece jen přerušovat s frekvencí desítek kHz zatíží i
výkonný procesor. Ale mě 16kHz stačí (kocourovi ne) a chodí to, tak už
to předělávat nebudu. Disasm sem dávat nebudu, je použit timer2 s
bázovou adresou 0x40000000 a tak je ten překlad hodně divný, protože
místo aby si to vzalo adresu z paměti, tak jí to počítá bitovými posuny.

Mrazík