vikend - harmonicky analyzator/syntezator

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Březen 19 22:53:20 CET 2017

Vypadá to tak, na tom vahadle se sčítají silové příspěvky od
jednotlivých pružin (které jsou úměrné délce natažení pružiny) a proti
té "nekonečně" dlouhé pružině (v krátkém úseku je její síla skoro
konstantní) se převádějí na polohovou výchylku vahadla.

Mimochodem podobný přístroj sestrojil už dřív lord Kelvin (pouze
nepoužil pružiny ale soustavu diferenciálů s ozubenými koly, v
předchozi verzi zase mnohonásobný kladkostroj) na kreslení přílivových
tabulek do námořní ročenky. Jestli se nepletu tak oba jsou vystavené v
greenwichské observatoři.

Co ale pořád moc nechápu jak se tím přístrojem dělá harmonická analýza.

Aleš Procháska