Re: Kicad, první zoufalý boj

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Březen 8 22:39:13 CET 2017

Nejitřete mé rány... Z mého pohledu je Kicad geniální, jednoduchý a
intuitivní (Nemám moc srovnání s dalšími návrhovými systémy, ale proti
Formice...). Pravda, nic než dvouvrstvou desku s nějakýma drobnostma jsem v
tom nikdy nemaloval, neměl jsem tu potřebu.

Teď se mne snaží zaměstnavatel zvolna tlačit k používání Formicy (Jazyková
vsuvka - tvrdé y, nebo měkké i? Hlasuju pro tvrdé - vzor žena), anžto z
nějakých (pre)historických důvodů se u nás tento systém používá nějak
"odfurt" a kolega, co v něm jako nejhlavnější PCB tvůrce maluje, si hned tak
na něco jiného nezvykne.

Já se hrabu prakticky jen v Schema editoru a i tak jen z donucení - něco
srovnatelně intuitivního jsem viděl naposledy kolem roku 1992 a každá klik
mi způsobuje akutní bolesti hlavy :) Chápu, že kdo si na to patnáct let
zvyká, tomu to připadá jako milý kus SW, ale pro kohokoli jiného (a
nedejbože ještě třeba šmrnclého IT a nějakým programováním) to nutně musí
být stejná noční můra, jako pro mne...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Zdeněk Aster
To: HW-news
Sent: Wednesday, March 08, 2017 9:57 PM
Subject: Re: Kicad, první zoufalý boj

No a to je presne uhel pohledu a mozna i nepochopeni, nekterych uzasnych
veci
Formici :-) Ja uz se nekolik let snazim prevychovat na KiCad, ale to
kresleni pcb
ve Formice je tak bozsky genialni a rychle, ze mi furt neco v KiCadu chybi.

Ale je pravda pokud clovek nema zmaknute klavesove zkratky tak je to trosku
opruz.

Me se treba libi prace s pady ve formice zmenit pro urcite soucastky to neni
problem
v KiCadu jsem neprisel na to jak je to delane nebo jsem spis nepochopil tu
myslenku.

A u Formici je strasna vyhoda/nevyhoda ze vlastne jakykoliv plosnak nebo
schema
muze slouzit zaroven jako knihovna to je moc super, kdyz potrebuju neco mit
fakt aktualni tak to vemu z posledni navrzene desky a vim ze to bude stejne
jako na ni.
Ale samozrejme pak clovek ma treba bordel v knihovnach kdyz je neudrzuje.

No jo proste to co clovek umi tak je vzdycky lepsi i kdyby to bylo horsi :-)

Zdenek Aster