Kicad, první zoufalý boj

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Březen 7 22:23:44 CET 2017

Zdravím,

po diskuzi o sežrání Eaglu autodeskem se pokouším přeučit na Kicad, ale
je to teda zoufalý boj. Ty návyky z Eagle jsou tvrdě zakořeněné.

To že se mi zdá ovládání Kicadu nešikovné a neohrabané je asi normální.
Ale zatím bojuju  s úplnými základy.

Vytvořil jsem první schema a  ERC mi  řve chyby nezapojených vývodů
například běžných odporů. V eagle jsem to řešil tak, že jsem zkusil
odporem pohnout - jestliže se dráty táhly za ním, pak byl připojen,
pokud ne, hned se ukázalo který z vodičů není připojen.

V Kicadu nic takového není - součátka se posouvá bez vazby na připojené
vodiče (nejde to někde přepnout?).

Jak mám poznat zda se mi drát spojil s vývodem součástky?  Jak to
poznat, kde je to nepřipojené ze schematu abych neustále nemusel pouštět
ERC a pracně procházet chyby?

A další věc, hodil jsem si do schematu 74HC14, zapnul jsem si skryté
piny - napájení. V symbolu hradla se mi ukázali šedivé nápisy, ale nic
jako pin tam nebylo - naprosto netuším kam mam napájení připojit. A ERC
mi to taky dává patřičně sežrat.

Díky za pomoc.

Petr