Puvod popularity 555?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 6 12:43:53 CET 2017

Ano, ten obvyklý dynamický příkon je jasný. Jsou to proudové špičky několik
mA při přepnutí. Velmi krátké, takže průměr dle toho obrázku. Jenže jakmile
se udělá oscilátor dle fig. 18 (220p/220k 20 kHz), stane se statický i
dynamický příkon zanedbatelným. Rozdíl mezi běží 1 hradlo vs. podle něj se
překlápí ostatní, byl 0,45 vs 0,455 mA, nebo něco takového. Když jsem místo
220p dal 10n, spotřeba stejná, jen zmizel ten přírůstek za ostatní.

Pak jsem odpojil blokování, takže se na snímacím odporu 1k objevil průběh
proudu a tam byly vidět ty trojúhelníky. Překvapivé, nikde v DS nezmíněné,
ale logické:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: gatilo
Příkon 00-nic, mají CMOS obvody jen při static. režimu. Jakmile se začnou
překlápět, spotřeba úměrně frekvenci roste a to tak, že celkem
strmě. Což je, předpokládám, všeobecně známo. Přímo v tom vámi
odkazovaném DS, je to Fig. 14.
Pro 15V a 25kHz, což by mohlo +- odpovídat měniči kolegi Anděla, bych
já z grafu odečetl 50uA/hradlo. Testovací zapojení na kterém byl graf
odměřen, není uvedeno, lze se tedy jen domnívat, že bylo měřeno při
buzení řádným obdélníkem.
Že bude spotřeba při buzení trojúhelníkem vyšší, bych předpokládal,
ale že o tolik, i u obvodu se Schmittem na vstupech, je pro mne
překvapující.