Puvod popularity 555?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Březen 5 05:48:15 CET 2017

Byl to jen příklad, v reálu NF zesilovače není třeba až tak řešit - za 4
kačky hotový modul, to se na mě nezlobte, tady v česku nepořídíte ani ty
kondenzátory

https://www.aliexpress.com/item/Smart-Electronics-PAM8403-Super-Mini-Digital-Amplifier-Board-2-3W-Class-D-Digital-2-5V-To/32678491545.html

Doporučuji pořídit velké keramiky a ty na boční co jsou 2 CC (ne ten RC) je
nalepit. Typický arduino konstruktér by je tam nalepil vteřiňákem, ale vy
víte jak to myslím.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

Základní myšlenka byla, že první hradlo nahradí ten tranzistor na vstupu,
takže ho místo toho lze použít na výstupu a výsledný výkon pak může být i
větší než z 555.

Samozřejmě lepší by na tohle byly nějaké IO pro spínané zdroje. Maji
zesilovač, PWM a výkonový budič na třeba 1 A, často i několikrát víc. První
mě napadá UC3843. A taky je pravděpodobné, že existuje nějaký IO pro
zesilovač tř. D, který má vše hotovo, stačí jen blokovací kond. Ten použiji,
až budu něco takového potřebovat:-)

Můj vztah k 555 je asi jako k Arduinu: Univerzální, ale většinou to jde
jinak udělat líp, tedy kdyby autoři aplikací Arduina/555 o lepším řešení
věděli...
:-)

PH