RE: Umyté gumové tlačítko

michal.grunt na gmail.com michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Březen 2 11:38:00 CET 2017

Když už je řeč o gumových tlačítkách tak na Aliexpress jsem našel mikrospínače, ale místo klasického plastového hmatníku je tam gumová čepička. Nezkoušel je někdo v praxi jak dlouho vydrží? Potřebuji vytvořit něco jako gamepad (taky má gumová tlačítka, protože jsou prostě na dané potřeby lepší než cvakající mikrospínače) a bylo by pro mě výhodnější (konstrukčně jednodušší a i levnější) použít tyto gumové mikrospínače než si muset nechat vytvořit PCB a hledat gumy, které budou k dostání třeba za rok a budou mít ten samý tvar, aby to pak pasovalo do krabičky… Co jsem koukal na Ali nebo ebay tak gumové hmatníky jsou spíš jako náhradní díl do již existujícího zařízení (typicky ovladač k PS) než aby to byl nějaký universální tvar, který se bude dát sehnat třeba i za rok či dva… Samozřejmě ty gumové mikrospínače nemusejí byt z Ali ci ebay (jinde jsem zatím nehledal tak nevím jak je to s dostupností v běžných drogériích) kde to s kvalitou není přiliž valné, ale aby to bylo cenově únosné a na konec to nevyšlo dráž než PCB vhodně povrchově upravený a guma.

Děkuji, MG

Od: Miroslav Draxal
Odesláno:středa 1. března 2017 22:01
Komu: 'HW-news'
Předmět: Re: Umyté gumové tlačítko

Zdravím při večeru,
Dneska jsem potkal ovladač, který taky měl problém s vodivou gumou. Při
měření měla odpor cca 600k při vzdálenosti měřících hrotu cca 1mm. Vzal jsem
jemný pilník a trochu opiloval. Po zákroku odpor cca 0,2k. Vodivá vrstva
měla sílu cca 0,5mm, takže to šlo opilovat. Tak třeba se to někomu hodí.
Míra

---