Rizeni klimatizace obelhavanim jejiho termistoru

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Čtvrtek Červen 29 14:59:34 CEST 2017

Zdravím,

pro jeden z typů klimatizace našeho odběratele dokonce takové řízení, kdy
"obelháváme" termistor vyrábíme. Ale tam přesně známe princip, kterým je
termistor měřen.

Pokud to známe není, "blbovzdorné řešení" je posunout hodnotu termistoru
pomocí odporu tak, aby výsledek byl např o 10C nižší a pak termistor
zahřívat. tedy dát do krabičky a topit v ní tranzistorem nebo odporem.
(Tohle řešení jsem použil v 90. letech u nějakého obskurního řízení
kotelny, kdy elektronika neměla žádný vstup a požadavek byl řídit topení ji
inteligentněji.)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel