Zdroj 10V pro 0-10V vstup automatizace

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Červen 27 16:02:27 CEST 2017

Program mám pro ELC-12-DC-DA-R, kde je to ještě zpestřené tím, že umí
udělat operaci +-*/ se čtyřmi proměnnými/konstantami, ale ty konstanty
nebo proměnné smějí být jen integer a výsledek také musí být integer.
Navíc bojuji s nedostatkem paměti, takže to musí být jednoduché. Ale
zase je PLC velmi levné na to, co umí. PLC má vstupní odpor 30kO.

Několik vzorců mám pro různý rozsah teplot. Čím větší rozsah, tím je
linearizace méně přesná.

x je vstupní hodnota v rozsahu 0 až 1000

y je výstupní teplota v setinách °C

Všechny fungují dole ve větším rozsahu, než uvádím, ale zde je již
značná nelinearita. Nahoře je to omezeno vstupní hodnotou 1000.

a) Rozsah -20 až 65 °C, mezi vstup a zem je připojen odpor 8,2kO

a= x * 32763 / 6883

b= -45 * 32466 / (-1301 + x)

c= -23 * 31565 / (119 + x)

y = a + b + c

b) Rozsah -40 až 51 °C, mezi vstup a zem je připojen odpor 47kO

a=x * 32766 / 7783

b= -36 * 32361 / (-1301 + x)

c= -17 * 31823 / (95 + x)

y = a + b + c

c) Rozsah -20 až 109 °C, mezi vstup a zem je připojen odpor 3,9kO

a= x * 32765 / 6431

b=-46 * 32487 / (-1299 + x)

c= -24 * 31416 / (119 + x)

d= 2417 * c / a / a