Zdroj 10V pro 0-10V vstup automatizace

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Červen 25 21:57:24 CEST 2017

To by mně ale taky zajímalo.

Jak kompenzujete tu křivku programem v PLC? Mohl byste dát k dobru ten
kousek programu nebo vzoreček?

V MCU jdou tyhle věci poněkud jednodušeji.

Díky moc, JL.

----- Původní zpráva -----
Od: "Martin Záruba" <swz na volny.cz>

Já používám 7812, čidlo je zapojené mezi stabilizátor a vstup 0-10V a
mezi vstup a zem vhodný rezistor. Je to pochopitelně poměrně nelineární,
protože to není zdroj proudu, navíc čidlo je NTC termistor. Závislost
napětí na teplotě má tvar S křivky, (na krajích je to stlačené) ale lze
to docela obstojně kompenzovat programem a dostávám se k přesnosti okolo
0,5°C což mi stačí. To, že termistor není napájen ze zdroje proudu
paradoxně vytváří ve střední části poměrně lineární úsek. Nespornou
výhodou je, že je to jednoduché a levné.

Martin Záruba