Pristup k pixelum obrazku ve VB 2017

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Červen 25 03:18:53 CEST 2017

Dobrý den všem,

Chtěl jsem si ve VB udělat takovou malou simulaci pole v koaxiálu, ale narazil jsem na zajímavý problém: Nevím jak přistupovat k pixelům v pictureboxu.

Co chci: Přepisovat jednotlivé pixely barvami tak, aby se to rovnou viditelně projevovalo.

Ale našel jsem pouze možnost, jak vygenerovat celý obrázek a ten hodit do toho PB, což se mi ale pro podobné účely vyloženě nelíbí, neboť neuvidím průběh procesu, ale budu muset počkat na výsledek. Což by v tomto případě asi bylo skousnutelné, ale při složitějších simulacích je to úplně na houby, protože musím počkat třeba i dost dlouho a pak teprve něco uvidím, kdyžto normálně bych třeba po prvních pár řádcích jasně viděl, kde je chyba.

Kdysi jsem si třeba ve VB6 simuloval vyzařování nějakých antén a chodilo to hezky, ale než to bylo použitelné, tak jsem to mnohokrát zarazil hned na začátku protože bylo jasné, že tak to vypadat nemá. Později jsem zas dělal, že se náhodně vykreslovaly px z celé plochy. Vykreslení celku nakonec trvalo asi půl hodiny😊

Takže otázka zní, jak to udělat takhle online, na pictureboxu netrvám, klidně ať to je jiný typ objektu, hlavně ať přístup k px netrvá moc dlouho (superrychlý ale být nemusí, protože ke každému jsou nějaké výpočty – např. B podle pánů Biota a Savarta).

Díky,
PH