Re: Napájení UPS a serverů z elektrocentrály?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 15 15:28:41 CEST 2017

Kde se ve Vás bere pocit, že mluvím "od stolu"?  ;-)

Docela dlouhou dobu (nějakých 20 let) jsem dělal pro zdravotnictví,
z toho nejmíň 15 let jsem navrhoval/prodával/provozoval/udržoval
systémy pro provoz _opravdu_ 24/7. Takže něco málo o tom za tu
dobu vím (pokud mi to ještě nesebral Alzheimer). A uměli jsme to
vždy udělat velmi levně, až tak levně, že nám často naší vlastní
zákazníci nechtěli věřit, že je to fakt sichr a opakovaně si to prověřovali.

Takže trvám na tom, že funkce závislosti spolehlivosti nějakého řešení
na jeho ceně rozhodně není funkce monotónní. A že víc než na "velkých
jménech" závisí na dobré koncepci a zdravém rozumu.

A ještě poznámka k Vaší poslední poznámce: systém, který nedokážu
(i když třeba v nějaké výkonově slabé konfiguraci) dostat na nějaký
svůj záložní stroj prostě nemám v ruce.
Možná jsem prederminován tím, že jsem jsem byl vždy autorem nebo
aspoň významným spoluautorem daných systémů, takže jsem prostě
do nich viděl.
Proto mám rád otevřená řešení a naopak bytostně nenávidím různé
black-boxy, kam musí přijet certifikovaný servisák, aby změnil timeout
pro zhasnutí obrazovky.

PL