[MECH] G-code a nastroje

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Středa Červen 14 22:27:14 CEST 2017

> ("strategii obrábění" ne a mám dojem, že mi nadáváte).

Strategie obrábění je, jestli se to má frézovat cikcak nebo do
spirály, nebo jestli napřed začistit dno a pak stěny nebo raději
naopak apod.

> Mezi tím jsem ovšem zjistil, že zádrhel je úplně jinde: GRBL (včetně
> poslední 1.1f) nepodporuje/neumí G41 a 42, takže i když ho nyní v G-kódu
> mám, je mi to tak nějak k ničemu a v lepším případě ho GRBL ignoruje.

To obecně není na závadu. Já ty offsety G41/42 například vůbec
nepoužívám (ani nepřímo, generované CAMem) a generuju z CAMu rovnou
finální dráhu včetně korekcí. Když je dobrý CAM a stroje jsou
připojené online, tak je to rychlejší než se vymýšlet s korekcemi a
pak je zase nastavovat. Ale s tímto přístupem jsem v menšině, většina
firem používá korekce na stroji (což je ale hlavně proto, aby mohli
stroj nechat obsluhovat někomu jen narychlo zaučenému).

> Nechce se mi věřit, že fakt lidi baví malovat podklady (je asi jedno v čem)
> s offsetem, zjevně mi pořád něco uniká - bavíme se samozřejmě o amaterské
> kategorii typu "udělal jsem si z dřevotřísky a kolejí k šuplíku CNC router",
> kde je odložení nějaké té tisícovky (EUR) směrem k dodavateli CAM SW poměrně
> těžko představitelné (to pro mne ostatně taky...).
> Pavel Kutina

Nebaví to nikoho, ale tohle myslím zvládne každý CAM, protože to je
úplně základní požadavek (i na hobby úrovni). I ty utilitky typu
převod dxf na G-kód to obvykle umějí, ba dokonce i NC editory to
obvykle zvládnou.

Aleš Procháska