[MECH] Frezovani - upinani materialu

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Úterý Červen 13 05:26:50 CEST 2017

dobry den.
jeste doplnim jednu moznost, co se mi aktualne operativne osvedcila.
prilepit obrobek po obvodu par housenkama tavnou pistoli.
po obrobeni staci par kapek lihu a housenky odpadnou .
funguje to i na pridelani mdf/mdf.(na mdf upinaci desce dalsi pripravek z mdf)
delal jsem takto otvory do AL krabice, ktera by se velmi spatne/slozite upinala.
neni vhodne, pokud obrobek pri obrabeni cely polijete lihem, nebo by se lih dotkl plexiskla.
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Monday, June 12, 2017 8:39 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [MECH] Frezovani - upinani materialu

Zdravim,

opet jsem si o vikendu trochu hral (masinka uz ma hotove domecky lozisek i drzaky motoru, ted uz "jen" zkratit jeden z profilu krizoveho stolu, naporcovat srouby a cele to slozit dohromady - v podstate prace na jeden, dva vecery, jen ted musim delat neco jineho) a zase resim technologickou nevedomost. Predpokladam, ze pro zkusenejsi je to brnkacka a pitomost, ale ja trochu plavu:

Potrebuju upnout deskovy material (cuprex, desticka z dvojky hliniku a
podobne) a z nej vyrezat nejake tvary. Jak ho upnout ke stolu? Protoze chci dil rozrezat, tak abych necmaral frezou po stole, musim to necim podlozit a cele to chytit upinkama. Cim to podlozit? Daval jsem pod to kousek nejakeho stavebniho polystyrenu, ale to ma za nasledek pomerne znacnou tvarovou nepresnost pri uchyceni (frezovana desticka se bud prohne, nebo nedrzi, nic mezi), podkladovy material by mel byt asi mekci, nez ten obrabeny, aby mi to neutrhlo frezu, kdyz do toho pri proriznuti kousnu. Co pouzivate vy?

A jak vlastne rozumne chytnout obdelnikovy kus - dejme tomu - 80x70 mm, ze ktereho chci vyriznout obdelnik 60x50 mm? Kdyz pouziju upinky, mam to bud desne natesno u rezu a hodne si prekazim, nebo to drzi na cestne slovo a v nejblbejsi chvili se to utrhne. Napadlo me si udelat na takoveto male veci nejakou desku, kde budou v rastru 10 mm zavity M3 a malou desticku k tomu nejak chytnu na nekolik sroubu z boku - jenom je to teda desna otrava tohle delat rucne (uz jen to vrtani, natozpak ty zavity).

Magte nekdo nejakou praktickou radu?

Diky.

Pavel Kutina