Male cerpadlo

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Pondělí Červen 12 21:38:19 CEST 2017

Zdravím

Koupil jsem tohle

http://www.irrigatia.com/irrigation-kits

Jeden kus je u táty na zahradě, kde mu zalévá skleník. Není tam vodovod,
elektřina ani studna. Jen kubíková nádrž dešťové vody.

Tam je to podle všeho bez problémů.

Druhý kus mám doma na květiny v bytě. A to už tak růžové není, musel
jsem dodělat částečné nabíjení ze sítě, jinak to v zimě dávalo málo
vody. Musel jsem dokoupit regulovatelné kapače, protože ty originální
dávají pro jednu květinu moc a pro jinou málo. Kromě toho že květiny
mají různé nároky, tak i ty kapače rozhodně nejsou jeden jako druhý.

Po cca roce provozu stále nejsem plně spokojen, občas mi nějaký květináč
přeteče a občas nějaký vyschne, jak se kapače utažené na minimální
průtok ucpávají.

Koukám se po nějakých pidiventilech co by se daly ke každému květináči a
uzavřely by se buď jen galvanickým proudem z elektrod v květináči (to
asi nebude fyzikálně realizovatelné), nebo na mějakém kapilárním
principu, na prioncipu zvyšování objemu nějaké houbičky při namočení.
Nebo i něco k čemu budu muset natáhnout dráty s napájením a dobastlit
nějaký senzor vlhkosti s komparátorem.

Ale nic nenacházím.

Vy ale na zahrádce nebudete mít podobné problémy.

Jen jedna věc je na tom divná, moje dosavadní zjištění je, že to jako
paměť potřeby vody používá akumulátor. Takže ten se trvale drží na
nízkém stupni nabití, čerpadlo se vypíná při poklesu napětí na
akumulátoru a podle zvoleného stupně výkonu se ze slunce nabíjí
rychleji, nebo pomaleji.

Jakub Ladman