OT: test.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 9 10:39:43 CEST 2017

On Fri, 9 Jun 2017, Martin Hanek wrote:

> Cetl jsem nejake popisy jak, ale moudry jsem z toho nebyl. Zoho me durazne
> upozornuje abych nastavil oboje. Tady nekdo psal, ze neni kam chvatat nebo ze
> to neni nutne. K cemu to tedy je?

SPF zaznam obsahuje podepsany seznam serveru/IP ktere smi posilat postu
za danou domenu. Takze nefunguje preposilani.

DKIM zaznam obsahuje podpis vlastni zpravy a domena ma v DNS verejny klic
pomoci ktreho lze podepsani overit. Preposlanim zpravy se tedy nic nemeni.
Problem muze byt u mailing listu ktere meni obsah zpravy (pridavaji
paticku) ale nevymazou DKIM zaznam.

Oboji vyzaduje nastaveni postaka a DNS. DKIM mi prijde lepe navrzeny,
podepisovat muze kdokoli kdo ma klic, takze je to aplikovatelne i treba
na klientovi. Pouzivat oboji dohromady mi prijde zbytecne.