PIC a vystup na meridlo s nulou uprostred

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 7 15:49:30 CEST 2017

V hlavní smyčce bych poťák převedl na float, odečet 512, vynásobil kalibrační konstantou z EEPROM, přičet 512 a uložil do rPWM.

PH

From: hwnews konference
Sent: Wednesday, June 07, 2017 3:35 PM
To: HW-news
Subject: PIC a vystup na meridlo s nulou uprostred

Zdravim,

uz pred casem jsem si udelal snimac na kormidlo - na kormidle je potenciometr a na palubce je merak s nulou uprostred. Podle natoceni potaku na kormidle se rafika nataci od stredu ke stranam podle toho kam je kormidlo natocene.

Je to udelane vcelku trivialnim kodem - kde na jednom vystupu se generuje PWM s plnenim 50% a na druhem je plneni 0-100% podle toho jak je nasniman potenciometr na kormidle. V main rutine je jen snimani potaku.

Procedure interrupt;
begin
  if TestBit(INTCON, TMR0IF) then
    begin
      if rpoc > 1023 then rpoc:=0;
      if rpoc = 0 then
        begin
          SetBit(LATA,2);
          SetBit(LATA,5);
        end;
      if rpoc = nula then ClearBit(LATA,2);  //nula je 511
      if rpoc = rPWM then ClearBit(LATA,5); //rPWM je 0-1023 dle snimace
      Inc(rpoc);
    end;
  ClearBit(INTCON, TMR0IF)
end;

To funguje bez problemu https://www.youtube.com/watch?v=U00WE-MIMqM

nicmene jsem puvodne myslel, ze omezeni rozsahu udelam odporovym delicem (na videu je tam nabastlenej trimr) - ted to mam ale uz finalne osadit na lod a nechce se mi tam ten trimr nekde mit nabastlenej - navic na te desticce jsou k dispozici misto na potenciometr a trimr - tedy dva volne kanaly AD na MCU.

napadlo me, ze by nastaveni nuly (to je mene dulezite - lze resit natocenim hridele potaku ve snimaci) a rozsahu melo jit resit SW v MCU

nevim jestli si sedim dneska na kabelu (myslel jsem, ze to pri chvilce sednu a dopisu to tam), ale proste to nemuzu dat dohromady aby to sedelo.

nemuzete nekdo tuknout....

RV