LED svetla na chodbu (Zarovka ala BAY15d)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 7 13:32:22 CEST 2017

Svítidla mají tvar skleněné koule prům. asi 30 cm a visí metr pod stropem.
Největší uvnitř dostupný kovový díl je kovový závit v plastové objímce.
Pásek bude tvarován do cca koule prům. přes 25 cm vyplňujícím stínítko.

COB bych musel dát dva a chladič mezi ně a stejně by byly uvnitř té koule.
Jinak bude na schodech od úrovně svítidla výše tma.

Je prakticky jisté, že LED v pásku rovnoměrně rozprostřeném po celé kouli
budou chladnější než cokoli koncentrovaného kdesi uprostřed.

Původní plán byl pásky nalepit na dřevěné lišty přímo na stropě, nad hranami
schodiště. To by bylo super, ale pracnost takové procedury na velmi vysokém
stropě, když přesně pod tím končí rovná podlaha, ...

PH

-----Původní zpráva-----
From: gatilo
No, zrejme lze podlehnou takove iluzi, ze pasek nepotrebuje nic.
A ve specifickych pripadech to muze byt i pravda, napr. pasek je v
rozvinutem stavu, nalepen na podklade se slusnou tep. vod.
(obkladacky, beton, kov ) a nevi uzavren pod krytem.
Ale pokud to dobre chapu, ani jedno z toho neni ve vasem pripade
pravda. Chcete zmuchlat 3m pasku a strcit to do bezneho prisazeneho
svitidla, s uzavrenym stinidlem.
COB byste mohl, alespon priplacnout na zakladnu svitidla, ktera byva z
0,5mm Fe plechu. At uz primo, nebo pres kus distancniho Al profilu a
tim zajistit alespon nejake chlazeni. A jeste nebudete topit na
rezistorech. No a kdyz snizite vykon pasku, zmensenim U, tak to zhorsi
"stabilizacni" funkci tech R a zdurazni se tak, rozptyl v parametrech
led, R, i ubytku U na privodech.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz