[MECH] Koncove a home spinace

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Úterý Červen 6 21:05:05 CEST 2017

Ty referáky nejsou tak nesmyslné, mašina si přeci po zapnutí musí
najít nějaký výchozí bod souřadnic. Aby se nastavoval náhodně je podle
mě docela blbost :-) Důvodů je víc, třeba správné přiřazení
softwarových korekcí stroje nebo jenom pohodlí práce v kvadrantu
[+X,+Y] (resp. oktantu [+X, +Y, -Z]), kdy se během práce nemění na
displayi znaménko strojních souřadnic. Nula obrobku samozřejmě není
shodná se strojní nulou (bere se jako offset ke strojní nule). Stroj
který má přesně opakovatelnou strojní nulu můžu vypnout a druhý den
pokračovat v práci, aniž by na obrobku vzniknul [nadměrně velký]
schod, zatímco při opakovaném hledání nuly obrobku klidně vzniknout
může (k chybě polohování se přidává chyba měření sondou). Nehledě na
to, že původní nula polotovaru může mít už dávno podobu hromádky špon
pod strojem :-)

Aleš Procháska