[MECH] Koncove a home spinace

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Úterý Červen 6 07:33:59 CEST 2017

dobry den.
jako koncaky mam mikrospinace a jako referencni indukcaky, vsechno cina z aukra , snad "divishobby".
samzrejme mechanika jede jen "okolo" . presnost naprosto dostacujici. kontrolovano opakovanym najeti po uhlopricce
900x600mm. proste po praci se na ty plose 2mm vrtakem zase trefim do stejny dirky :-).
koncaky a hned pak reference byly 2 a 3 vec, co jsem na koupene masince udelal. prvni bylo STOP tlacitko :-).
ten pocit, kdy vam to jede na tvrdo nekam ven ...hruza ..
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, June 06, 2017 1:38 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [MECH] Koncove a home spinace

Dobré indukčáky při správné montáži mají opakovatelnost až na stovku nebo 2 stovky (levné z eBaye trochu víc, ale pořád snesitelně).
Dobře udělaný mechanický mikrospínač ty 2 stovky taky může udělat.
S optikou a úzkou štěrbinou se taky dají dělat divy.
Samozřejmě přesnost se dá výrazně zvýšit různými fígly, např. zapojením indexu jako dodatečné informace, případně nějakého praporku na šroubu atd.
S přesností Hallu nemám zkušenost.

A pak je samozřejmě možnost home-switche nepoužívat vůbec. Pokud neděláte opakovanou činnost, tak se často víc hodí nějaká metoda přesného najetí na určitý bod obrobku/vstupního materiálu, nikoli na fixní pozici na frézce. Tedy nějaká jehla, šmajdátko, dotyková sonda do vřetene, kamera atd.
Frézuju docela dost, ale skoro vždy je to originál, nedělám žádnou sériovku. A momentálně na frézce vůbec home-switche osazené nemám.

Jako limiťáky vyhoví cokoli spolehlivého, ale i bez nich se dá žít. SW limity si pohlídá řídicí systém, a pokud Vám nebude frézka ztrácet kroky nebo nenastavíte nulu někam úplně blbě, tak ty limiťáky v praxi moc potřebovat nebudete.

PL