[MECH] Koncove a home spinace

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Červen 6 00:58:35 CEST 2017

Zdravim,

zacinaji se mi schazet dily a prestavba frezky na CNC se blizi, ale
nemam doreseny jeden detail - jake koncove, resp. home spinace?

Predpokladam, ze pred zapocetim prace masina projede osy, najede si do
koncaku a vynuluje polohu. Potud teorie. Ale jake koncaky?

Klasicke, co se pouzivaji treba v 3D tiskarnach (treba
https://www.banggood.com/RAMPS-1_4-Endstop-Switch-For-RepRap-Mendel-3D-Printer-With-70cm-Cable-p-958124.html)
se mi z hlediska opakovatelnosti najeti polohy nezdaji uplne koser -
jasne, jako koncak to vyhovi, ale jako home uz ne, podle toho, co jsem
se docetl, tak desetina pro ne neni zadna mira...

Nasel jsem hezkou myslenku, kdy autor pouzil pogo piny, nacpal je do
plastovych sroubu a pri najeti se dotyka kostry masiny.
(http://www.instructables.com/id/Precise-Inexpensive-DIY-LimitHoming-Switches/)
Tady to ma par hacku - jednak mam o jejich spolehlivosti pomerne jasnou
predstavu, zvlast, kdyz neni vhodne chemicky upraveny protikus (OK, to
by se dalo resit treba kouskem DPS s HALem), druha vec je opakovatelnost
- piny vydrzi par stovek nakontaktovani a pak jde spolehlivost do haje
uplne.

Pak mne napadla konstrukce s hallovkou a magnetem. Tam by asi mohla byt
spolehlivost slusna - do te doby, nez nejaky omylem zacnu frezovat
zelezo a zatoulana pilina zmeni tvar magnetickeho obvodu. A dokonale
vsechno utesnit (tim spis, kdyz jedna strana kontaktu je z principu
pohybliva) se mi zda prakticky nemozne. Ano, i takovou vec nekdo prodava
(http://www.ebay.co.uk/itm/Precise-magnetic-HALL-endstop-limit-switch-/122405486122),
takze to mozna uplna kravina neni, ale ma to svoje zapory.

Jako nejpresnejsi bych (fakt jen od pasu) videl ty pogo piny s vhodnou
protiplochou, ale zase mne odrazuje spolehlivost, tim spis, kdyz se
budou pokazde trefovat do stejneho mista.

Co s tim? Ktere reseni vybrat?

Pavel Kutina