Lehce OT: digitalizace modelové železnice - jak na to

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Červenec 31 14:27:46 CEST 2017

Zdravím,

využiji toho, že je prakticky mrtvo a vznesu dotaz na digitalizaci
modelu kolejiště.

Teď mám analogově ovládaný model, několik "tratí" se samostaným
napájením, odpojované úseky před semafory  atd.

Se synem jsme přistavěli odstavné nádraží a než ho začnu "zadrátovávat"
tak uvažuji nad tím jestli nepřišel ten správný čas na digitalizaci.
Dívám se po webu a úplně se v tom neorientuju. Potřeboval bych od někoho
okomentovat základní filozofii (třeba jsem nikde nenašel vysvětlení
pojmu CV,  všichni  to používají "třeba nastavte CV8" ale vysvětlení
nikde), o sběrnicích a standardech jsem si také něco přečetl, ale je to
poměrně roztříštěné.

Předpokládám, že  hlavní ovladač  (multimouse Roco?) bude třeba koupit,
centrálu se zesilovačem již lze vyrobit, loko dekodéry lze koupit na
aliexpressu, výhybkové a semaforové převodníky lze také bastlit doma.

Dále mi není jasná zpětná signalizace S88, jak s tím pracovat atd.

Najde se někdo, kdo zodpoví začátečnické dotazy?

Díky

Petr